sportstats.blogg.se

En blogg om SHL

Allettan

Kategori: Allmänt

Igår bestämde jag mig för att gå på livehockey, det blir inte så ofta i och med att jag i regel alltid jobbar på någon match. Mitt lokala lag Haninge Anchors tog emot Visby/Roma i Allettans andra omgång.
 
Det är rätt befriande med hockey i de lägre divisionerna, det är så oförutsägbart jämfört med SHL och Hockeyallsvenskan och lite mer tuta och kör.
 
Anchors vägde för lätt i närkamperna och hade problem i sitt markeringsspel. Visby vann rätt så komfortabelt med 4-1 och följde upp sin hemmavinst mot Haninge (4-3) och är således obesegrade efter 2 matcher.
 
Jag och några kamrater har bokat in en roadtrip till Norrland då Haninge även ska möta Asplöven och Kalix den 11 och 12 februari. Vi flyger till Luleå  och sen tar vi bilen. Troligtvis är vi de enda bortasupportrarna, men det blir roligt! 
 
 
Höjdpunkter från matchen här:
 
Kommentera inlägget här: